Inlägg nr. 138 -

The selection av Kiera Cass
America Singer blir utvald att bli en av de fyrtio unga kvinnor som får slåss om prinsens hjärta, men hon har ännu inte kommit över sin expojkvän. Vad ska hon göra?
Okej, handlingen är precis så cheesy som den låter och jag. älskar. det! Den är lättläst, meddragande, gulligt romantisk och trots bokens överdrivna moralpredikande och äckliga sockersöt-het var den precis vad jag hoppades på. Uppföljaren kommer om någon månad och jag. längtar!
 
'
Wither av Lauren DeStefano
I framtiden har något gått fel och män dör vid 25 års ålder och kvinnor vid 20. Rika män kidnappar/köper unga flickor för att kunna föra vidare sitt familjenamn. Huvudpersonen är en ung kvinna som blir kidnappad och är beslutad i att rymma.
Den här boken fångade mig inte så mycket som jag hade hoppats. Handlingen är mörk, och visserligen går hela "dör vid 25/20"-delen inte hem hos mig (alldeles för absurt), men handlingen resonerar ändå starkt och tydligt i vår nutid där trafficking förekommer i alldeles för hög grad (100% för hög grad). Karaktärerna var i mina ögon lite tvådimensionella, men boken är definitivt läsvärd i sin handling och ton.
 
The perks of being a wallflower av Stephen Chombsky
Charlie är en stand off-ish kille som ska börja high school. Han har inga vänner och gör inte mycket väsen av sig, men så träffar han Patrick och Sam, som utan diskussion släpper in honom som en i gänget. Charlie slits abrupt in i en värld av alkohol, droger och kärleksdilemman, samtidigt som han måste brottas med gamla spöken som börjar rivas upp till ytan.
Tänkvärd bok, med mer under ytan än vad som först syns. Jag tycker om karaktärerna, och älskar hur den behandlar ämnen som våldtäkt, homosexualitet, våld och psykiska sjukdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0