Inlägg nr. 145 - lättläst

Night school: Legacy av C.J. Daugherty
Del två i serien. Det är mer mystik, intensifierade förhållanden, och om än spänningen avtar lite är handlingen absolut på topp. Night school är numer på liv och död och Allie måste hålla ett hårt grepp i sig själv för att inte blåsas iväg.
 
City of Ashes av Cassandra Clare
Jag har oklara känslor gentemot den här boken. Å ena sidan är karaktärerna platta och språket tråkigt: å andra sidan är dialogen bra och den underliggande handlingen episk och svårsläppt. Det är hur som tydligt att språket utvecklas och förhoppningsvis kan det leda till något bra!
 
Neverwhere av Neil Gaiman
bra bok. Trovärdiga karaktärer (för det mesta), trovärdiga situationer och snyggt hopknuten handling. Jag gillade relationerna mellan karaktärerna och deras oförutsägbarhet. Jag gillar också att Gaiman inte försöker skapa någon lycklig gulligull-alla vinner-historia.
 
City of Glass av Cassandra Clare
Nu börjar vi komma någonvart! Språket är bättre, karaktärerna mer realistiska, handlingen actionfylld och spännande... Jag kan fortsätta, men tror inte jag behöver. Jag gillar hur allt knyts ihop i den här boken, och man får svar och en lugn grund, men utan att bli tam.
 
28 böcker down 2013!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0