Rant nr. 84 - The grand tour & The mislaid magician

 

The grand tour och The mislaid Magician or Ten Years After

De här två är uppföljarna på boken (Sorcery and Cecilia) jag "recenserade" för några inlägg sedan. The grand tour var helt okej, väldigt lång och inte lika intressant som sin föregångare. Mest för att den var lite för lång tror jag.

The mislaid magician skrivs igen i brev (vilket the grand tour inte gjordes) och jag uppskattar den mycket. I början satt jag och var fruktansvärt upprörd över kvinnosynen i den (en av huvudpersonernas man rymmer iväg för att slippa sin jobbiga in-law och sticker så fort något av barnen börjar skrika) men efter ett tag avtog det här och då kunde jag uppskatta den igen. lite twist och söt, som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0