Inlägg nr. 87 - Lustiga relationer

Relationer. Ett alltid så svårt ämne. Och alltid lika fascinerande. Man stöter varje dag på nya människor, som man har en ny sorts relation med.

Iom. min Kina-flytt har jag varit tvungen att hitta någon som vill hyra mitt rum under den här terminen. Att hitta någon som vill ha ett rum i Uppsala, det är väl lätt? säger du. Jo, men så ska det ju vara någon som 1. inte mördar, 2. betalar hyran, och 3. Elin kan komma överens med.

Så anledningen till det här inlägget är min lustiga relation till personen som ska bo här. Någon slags three-way symbios. Jag är beroende av den här personen, att hon vill ha rummet och att hon betalar hyran som hon ska, för annars står jag där med dubbel hyra. Inte kul. Hon är beroende av mig (och Elin) för att överhuvudtaget ha någonstans att bo i den här bostadsbristiga staden. Den enda som verkligen har något att säga till om är Elin.

Det är inte lätt och jag tror att jag säkert, under våra samtal, lyckades skrämma vettet ur den stackars söta tjejen som ska flytta in. Elin är som tur är fem gånger coolare än jag och kommer komma bra överens med den nya  inneboenden. Och det är ändå huvudsaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0