Rant nr. 66 - Rant om necessärer, utseende och... väskor? O.o

God kväll!

Den här dagen började bra: sunt ätande och en långpromenad. Gick förbi Åhléns på vägen tillbaka och impulsinförskaffade en ny necessär, vilket var välbehövt även om det inte direkt ingick i budgeten. Jag har tidigare haft två stycken stora necessärer: en som jag har allt smink i hemma och en som jag har på resor: problemet är att min resenecessär är för liten: eftersom man ska ha med sig tandtråd, tandkräm, aknekrämer och hudkrämer och annat så får jag inte plats med både det och två uppsättningar smink (vardagligt och fest-smink) i den väskan. Det har dessutom varit problematiskt att inte kunna ha med mig mitt vardagssmink när man är ute en länge tid. Jag har en liten väska i väskan som jag brukar förvara mynt och läppbalsam och iPod och sånt i, men där får jag bara plats med väldigt lite smink. Så det här är perfekt, nu kan ja byta mellan väskorna och behöver bara flytta över necessären!


Såhär ser den ut! Svart nät så man ser igenom och stort som mitt ansikte ungefär :P Själv hade jag osis (eller var det karma?) nog att bli sjuk (förkyld) för första gången på flera år så jag gömmer mig bakom. Inte riktigt fit for camera, so to speak :)

Jag blev dock väldigt sugen på att skaffa en ny väska! Som Kissie säger: "synd att man har dyr smak". Eller vänta, det kanske inte alls är så hon säger! Stryk "synd". Jag tycker det är synd i alla fall. Här kommer ett litet smakprov på väskor jag gillar (och jag har verkligen kollat igenom hela Sveriges förråd av handväskor utan att hitta något som jag gillar...)

Burberry - de var det första företag som jag insåg gjorde bra saker.


Gör-snygg Gucci-väska.


Louis Vuitton. Whoops, jag såg inte texten nere i hörnet innan... Hehe. (Hey, you bag maker people! I'll delete this if you ask me to. And I won't steal you design. I don't have talent enough to be able to do that!)


Mulberry-väska. Tydligen min mammas favoritmärke när hon var yngre.


Prada. Absolut supersnygg. Michelle Phan har en sådan här.

Jag kollade runt lite på internet men hittade inte EN ENDA väska som jag gillade som gick under 800 kr. Helt sjukt. Jag får väl ta och göra en själv då antar jag. Usch, ser inte fram emot det, så himla svårt att sy i hårt tyg.

I alla fall!
Ja, dagen slutade ju tyvärr inte lika sunt som den började: jag satte mig ner för att läsa, men jag hade inte ork eller koncentrationsförmåga (på grund av förkylningen) för att göra nästan någonting alls. Så det slutade med att jag surfade runt på sxephil's och Michelle Phan's videor och åt en massa onyttigheter, såsom halstabletter och godis som jag fick i julklapp. Tror inte ens att  jag klarar av att läsa Gunnar av Bob Hansson, mitt nuvarande läsobjekt, som annars är väldigt lättläst.

Så, det blir nog ingen långpromenad för mig imorgon tyvärr och jag ville besöka den nya arkaden innan jag åkte hem, men jag lär nog inte vara fit för att skutta runt på en dansmatta så det får bli någon annan gång :<

Jag surfade även runt på lite skönhetstips och tänkte ta tag i och göra något åt mina mörka ringar under ögonen.

Jag visste sedan innan att råriven potatis är väldigt bra för det och jag hade testat det, men märkte ingen skillnad. Vilket kanske var för att jag inte hade det på tillräckligt länge. Man ska ha på det i ÅTTA TIMMAR! läste jag idag. Så jag tänkte ha det under natten, men jag tror att jag kommer ligga och vrida på mig, så det får sparas till någon annan gång.

Så, nu ska jag sluta ranta, för det är sovdags! (Och jag vill hinna med att titta på sxephil's nya video innan jag sussar) så gör det ni också! (om det är tid för det) och
Enjoy!


Jag satte btw random på TV:n innan och så gick det något BBC kostymdrama så jag tittade på det. Det visade sig vara en serie som vi fick se på gymnasiet, men jag missade tyvärr de tidigare avsnitten så det var väldigt kul att se. Jag har tänkt på den flera gånger de senaste åren och velat se den men inte kommit ihåg vad den heter. Tess hette den tydligen ^^

Kommentarer
Postat av: Lotta

För att va dotter till mig har du ovanligt bra väsksmak!

2010-01-07 @ 09:15:31
Postat av: Lillkaktus

Själv har jag också gått och blivit förkyld :(

Jag har en mycket gos väninna som är besatt av Tess :)

Min favorit av väskorna är dne me hararna på.

2010-01-07 @ 15:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0