Rant nr. 50 - Harry Potter 6 & 7! 6/10 & 9/10

Jag sa ju då att jag skulle skriva något litet om alla böcker och då jag speedläste dessa innan sjätte filmen hade premiär så måste de ju också hamna här! : 3



Harry Potter and the Half-Blood Prince!

Första gången jag läste den här boken var jag så~~ trött på Harry Potter (femte boken är nog bara en 4/10) och störde sönder mig på allt det hemska relations-tjafset! För er som inte sett filmen så handlar Halvblodsprinsen om att alla huvudpersoner är kärlekskranka/på gränsen till nervsammanbrott, samt att Harry har fått en släng av Slytherinmani-sjukan :<

När jag började läsa den den här gången så hade jag inga förväntningar, och därför översteg den mina förhoppningar, och den här gången tyckte jag att den var riktigt bra! Ska inte säga så himla mycket, men Rowling har lyckats fånga mitt intresse. Synd att den krävde att jag var smartare för att jag skulle uppskatta boken! (Ursäkta min usla svenska, är bara så himla trött!)

Harry Potter and the Deatly Hallows!

Välskriven, inga lösa trådar och väl utvecklade karaktärer (och som Moruku skulle säga: inga jobbiga förflyttningar :P)

Nej, Rowlings skrivande har utvecklats och hon är en duktig skribent. Lilla jag undrar vad hennes nästa stora genombrott kommer bli... Hon lär ju kunna sälja fler böcker bara på namnet så...

Något att se fram emot! :)
Enjoy!




Kommentarer
Postat av: Tass

Håller på att kötta igenom 6'e boken nu (igen? Vet inte om jag läst den innan). Sen blir det dags att premiärläsa sista boken : o SPOIL AND DIE AAAAGGH! xD kramar på Det låter som att den kommer vara najs anywho :3

2009-09-03 @ 03:02:33
URL: http://nullstorm.r00t.la
Postat av: ica

Nä, men nu spoilade jag väl inte iaf :P jag tänker inte spoila, så elak är inte lilla jag :P

2009-09-03 @ 19:49:17
URL: http://iiandyr.blogg.se/
Postat av: Olof

Det är väl inte Twilight som är på TV:n i bakgrunden?

2009-10-29 @ 09:52:54
URL: http://anurlaiqar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0