Inlägg nr. 146 - mer böcker.

Solomons sång av Toni Morrison
Häftig historia, häftiga karaktärer. Episk.
Anna Karenina av Lev Tolstoy
Jag gillar Anna Karenina. Hennes tankar och känslor beskrivs på ett bra sätt och trots hemskheten är jag glad att få vara i hennes huvud. Det enda jag inte gillade är hur missledande titeln är. Jag tror jag gillade biploten med Levin och Kitty så mycket mer.
Dvärgen av Pär Lagerkvist
En burdus och rå berättelse om en som fått kämpa sig fram i samhället och om hur stolthet kan bli ens fall.
Änglar och demoner av Dan Brown
Spänning hela vägen igenom. Lättläst och de två huvudkaratärerna var bra beskrivna. Fick mig att nästan vilja läsa Da Vinci-koden.
Birthmarked av Caragh O'Brien 
Ytterligare en ungdomsdystopi. Handlar om en tjej som är barnmorska i ett kallt och skoningslöst samhälle. En av de bättre ungdomsdystopier jag läst.
The sun also rises av Ernest Hemingway
 
City of fallen angels av Cassandra Clare
Protagonisten är totalt värdelös. Hon utvecklas inte, hon försätter hela tiden sig själv och sin omgivning i risker, men framställs ändå som något slags hjältinna. Synvinkeln ändras hipp som happ, ibland mitt i stycken. Simon hade varit en jävligt mycket bättre protagonist i den här serien.
 
35 böcker down 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0