Inlägg nr. 144 - Länge sedan sist.

Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery
Hennes humör åtskiljde den från liknande historier. Jag gillade utvecklingen, speciellt slutet gjorde mig intresserad att fortsätta läsa.
 
Lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry
Jobbig bok. Jobbiga nonsenskaraktärer.
 
Ready player one av Ernest Cline
Förvånansvärt bra. Bra karaktärer, bra användning av stereotyper, meddragande och bra uppbyggd handling.
 
Oliver Twist av Charles Dickens
Nonsens, utdragen icke-handling. Sluta med "snäll pojke i klorna på onda människor" already! Tröttsamt och utdraget.
 
The elite av Kiera Cass
 Huvudkaraktären börjar bli jobbig och gör inget för att förtjäna sin situation. Vissa delar av boken är dock intressantare och fler karaktärer belyses klarare.
 
Himmelsdalen av Marie Hermansson
 Intressant handling, bra utförd, även om jag velat ha lite mer closure.
 
En dag i Ivan Denisovitjs liv av Alexander Solsjenitsyn
 Bra. Roande och endearing. Gillade karaktärerna och porträttet.
 
Herland av Charlotte Perkins Gilman
 Bra idé, dåligt genomförande. Många gapande hål i logiken och tafatta karaktärsdrag.
 
Waiting for Godot av Samuel Beckett
Långsam. Karaktärerna bra, utvecklingen bra. Vad var grejen med Didi och Gogo? Relation till kinesiska eller ej??
 
 
24 böcker down 2013! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Shit vad du läser, människa, hur har du tid?

Waiting for Godot är en av mina absoluta favoriter. Jag har också funderat på namnen, men jag tror faktiskt att det är en slump. Jag tycker det känns som om det skulle ha varit omvänt annars; Vladimir är ju mer av en storebror än Estragon.

2013-06-28 @ 20:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0