Blandat

Perdido Street Station av China Miéville
Bra idé, spännande, välutvecklad värld (även om det ibland fokuserades lite mkt på den) och intressanta karaktärer. Lite för lång och gory för mig, dock, och jag gav upp efter fem sjättedelar. Kommer kanske ge mig på en av hans kortare berättelser någon gång i framtiden.
 
Bossypants av Tina Fey
Berättelser ur Tina Feys liv. Rolig, och säkert bra om man förbereder sig inför en karriär inom TV.
 
Hypnotisören av Lars Kepler
Bra handling generellt. Vill läsa nästa för de lösa trådarna.
 
Promised av Caragh O'Brien
OMG, you guys. Iom Promised har Birthmarked-triologin klättrat upp på min förstaplats över bästa bokserier. Politisk, utan att vara svår. Subtle, utan att vara tunn. Starka karaktärer, mänskliga karaktärer och inget daltande.
 
44 böcker down 2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0