Rant nr. 92 - Ordböcker

Som ni kanske/kanske inte vet är jag språkvetare. Jag råkar även bo tillsammans med en annan språkvetare. Efter en kort runda runt huset har jag kommit fram till att vi äger följande ordböcker:

Jag:
Spansk/Svensk, Svensk/Spansk
Tysk/Svensk, Svensk/Tysk
English/English x2
American Heritage Dictionary
svensk/spansk
Ancient Chinese/modern Chinese
Modern Chinese/english
Modern Chinese/english, English/modern Chinese
Modern Chinese/modern chinese
japanese/english, English/japanese
Svenska/svenska x3
Swedish heritage dictionary
English/Swedish, Swedish/english
Isländska/Svenska, Svenska/Isländska

Och då har jag bara räknat med de som är "pure dictionaries". Alltå inte alla grammatikböcker, och andra språkböcker i diverse språk, hade jag gjort det hade listan blivit lång...

Ordböcker är kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0