Inlägg nr. 78 - Regeringen och sånt

Jag läste på Twitter* häromdagen följande (ungefärliga) tweet: "Regeringen vill spara in 700 miljoner på järnvägsunderhåll".

Min första tanke: Holy Jeez, lägger vi över 700 miljoner på järnvägsunderhåll i nuläget!?
Min andra tanke: Goodness, lägger vi över 700 miljoner på järnvägsunderhåll och ÄNDÅ är våra järnvägar helt omöjliga på vintern!?
Min tredje tanke: Varför i hela friden vill regeringen SLUTA spendera 700 MILJONER på järnvägsunderhåll när järnvägarna redan är så oåkbara under vintern!?


Nu är jag förstås medveten om att  järnvägsunderhåll innefattar mer än snöröjning, ex. saker som lagning av rälsen, nyläggning av rälsen, underhåll av etc. etc.

Men ändå.



* vänligen använd källkritik innan ni berättar det här för någon annan. själv anser jag att det räcker med "twitter" som källhänvisning för att man ska förstå att vara försiktig, men ifall det är någon som av någon eller annan anledning litar blint på mig så kommer här en varning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0