Rant nr. 59 - Äggmask

Det här är en how-to som förklarar hur du ska använda den populära ansiktsmasken med ägg. Det här är en allmänt känd metod och därmed är jag inte först med att demonstrera den (till exempel så har Michelle Phan gjort en tutorial på den innan) så det här kommer väl mer vara en recension på hur den funkade för mig. Kom ihåg, den funkar kanske inte på samma sätt för dig!

Varför skulle man då göra en äggmask? Jo, för de flesta har väl hört att ägg är bra för håret. Vad inte lika många vet är att det även är bra för hyn. Det är som en ansiktsmask som rengör och helar hyn. Och den är nästan gratis!

Hur gör man då?
Det du behöver är det här:

Ett ekoägg och två skålar.
Se till att ha tvättat ansiktet noga innan du sätter igång.

Steg 2:

Häll äggulan och äggvitan i separata skålar.

Nu ska vi vispa äggvitan.

tills dess att vi får ett såhär fint skum:


Fördela äggvitan jämt över ansiktet. Anledningen till att vi vispar äggvitan är för att den är så tung att den rinner av ansiktet om vi inte gör detta, så vispa noga. När ni applicerar det över hyn, undvik munnen och ögonområdet.

Nu ska röran sitta på i sådär 10 minuter. När ni känner att det stelnat så är det bara att spola av det med vatten.

Sedan är det dags för äggulan. (OBS: Äggulan har återfuktande egenskaper så hoppa över det här steget om du har väldigt oljig hy.)

Den behöver inte vispas, ha den bara på ansiktet och låt den stelna, spola sedan bort med vatten.


Klart!

Så min slutsats då.
Den här masken fungerar underbart för mig. Den stramar åt huden, hyn känns renare och mindre oljig efteråt (i alla fall innan äggulan) och jag använder den ungefär två gånger i veckan. Jag tycker faktiskt att mina finnar börjat minska sedan jag började använda den här också, så jag är idel nöjd.

Yah, hope you
Enjoyed!


Just det! här kommer en cool bild på sojabönor! För att... världen behöver mer sojabönor!

Kommentarer
Postat av: BelsamD

mer sojabönor åt folket! XD

2009-11-17 @ 16:11:25
URL: http://belsam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0