Rant nr. 8 - Det magiska ögonblicket flög iväg

För några somrar sedan jobbade jag på fritids. Det var massa söta ungar där som var hur gulliga som helst. En liten kille,Viktor, kommer jag ihåg bättre än de andra dock. Dels för att han var svårast att bli kompis med (det tog nästan en vecka innan han pratade med mig) och dels för att han sa så mycket skoj.

En gång när han satt och pratade med den andra sommarjobbaren, vad hette han... Just det, August. Iaf, de satt och pratade och byggde legoskepp.

Så säger August:
Det här är ett magiskt skepp! Det kan flyga!


Viktor tittar på honom uppstudsigt och svarar:
Jag tror dig inte! Varför har det ingen motor i så fall? Annars kan det ju inte flyga!

Sötheten personifierad!

Enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0