Rant nr. 7 - Kurosagi 8/10

Jag såg klart på tv-serien Kurosagi idag (notera, TV-serien, inte filmen, den ska jag se med Geno senare :D) för femtioelfte gången typ... Den är ju bara elva avsnitt så det tog bara någon vecka att se hela. Men ändå... en hel vecka. Nej, jag är inte något monster som kan sitta och titta på långa TV-serier i sträck!

Alltså, Emma... Jag räknade på det. Du sa att du satt och kollade på "It started with a kiss" och "They kiss again". Var det i ett kör? För liksom... "It started with a kiss" består ju liksom av 30 episoder, varav varje är 1 timme långt. Det är liksom 30 timmar! Och "They kiss again" är 20 episoder á la 1½ timme vardera. Det är ju liks 30 timmar till...? O.o

Eeeh, för ni som inte vet så handlar det om en svindlare som tar hämnd för sin familj...

Iaf. Jag bara älskar Kurosagi och det har ingenting med Yamapi att göra. (eller okej, kanske det har...)

Men allt är ju så schteki och mys och den är så precis lagom emo och seriös men ändå cool och han äger ut sina motståndare och alla är underbara jag menar bara titta här:

så gulligt.

och katsuragis sista sekvens i tv-serien är SKITKONSTIG!
liks.

hej

HEJ

liks... WTF!?

annat än det så är Yukari typ den sötaste människan som finns (trots att hon är skitjobbig)


introt är f.ö. ett av de snyggaste jag någonsin sett!

jag menar... han ställer in sin bok och hon plockar ut den <3

sen får de syn på varann!
sen fortsätter det så... att deras "vägar korsas"
de går sida vid sida fast i "olika universum"

när kidsen springer ur hans ruta så springer de in i hennes.

så råkar han välta en stege, som trillar ner framför henne.

HUR SNYGGT ÄR DET INTE!?

älskar också hur de ändrar vissa saker i introt.
som hur han ser ut såhär i slutet av introt i avsnitt 1-2

men från avsnitt 3 och framåt ler han

jag kommer inte helt ihåg vad det är som händer i avsnitt 2 som ändrar honom... men det är snyggt likväl!

sen la jag märke till att i 1-2 så har de en ful rand framför sig i vissa scener i introt.

men den försvinner sen.


hehe, var det här ett rant eller var det ett rant!

Den får 8/10

Enjoy!



Kommentarer
Postat av: Geno

haha fasen de där sakerna i introt la jag aldrig märke till XD sånt man bara ser om man sträck-ser saker vettu :P



Och aa vi får ju ta och se filmen nån gång snart ju! :O

2009-05-21 @ 16:07:19
Postat av: ica

hehe, jaaaa! seriöst... ska till sthlm den... 3 och 10 juni tror jag.... kanske kan ta med datorn och se den då? om jag kan komma till dig det vill säga XD

2009-05-21 @ 19:51:34
URL: http://iiandyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0