Rant nr. 6 - Boys Love

Anyone seen that?


Jag är lite fundersam över om det verkligen ska vara "Boys Love" (Pojkar Älskar) eller om titeln de hade i åtanke var "Boy's Love" (Pojkkärlek), svårt att veta, det är ju trots allt japaner vi har med att göra och - trots alla människor som förklarat för mig hur bra japaner är på engelska, att de är superbra på grammatik (bara inte på att prata) så har jag ännu inte blivit motbevisad och kommer därför fortsätta påstå att japaners engelska suger! (Om det inte är så att det bara är skådespelarna i de runt 30-40 j-dramer jag sett som suger, alla andra kanske är jättebra, vad vet jag!)

Okej, det där var en väldigt lång och dålig mening. Eller ja, hela stycket är dåligt skrivet men det var inte det som jag ville disskutera!

JO! för det jag funderar över är det här:

http://www.youtube.com/watch?v=SygRfvEa6dc&feature=channel_page

Människorna i kommentarerna under pratar om att den här är nummer 1 av 2 filmer. Okej, det är en bra film, jag förstår om de vill göra en uppföljare, men -och nu kommer en spoiler (tror jag, jag har bara sett den utan subs, fattade inte 100% av det som sades) - huvudpersonerna dör ju i slutet av den här filmen. Hur tusan kan de göra en uppföljare?

Oh, well... Det var någon som sa att de båda filmerna finns på youtube,  det här saken ska undersökas noggrannare. Menne.... det får bli någon annan gång, nu är det sovdags som gäller!

God natt folks och dröm söta mardrömmar!

Eller som de säger in the Amerikat:
Good night, sleep tight and don't let the bedbugs bite.
If they do, hit them with a wooden shoe until they're black and blue!

Enjoy!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0