Rant nr. 4 - Enduring Love 9/10

Äntligen över!

Jag läste klart den här boken för några timmar sen!


Det var det sista jag hade kvar att göra på terminen. Så två lektioner och en tenta, sen är allt över. SKÖNT!

FTW

Men jag tänkte prata lite om boken. Den väckte sådana känslor i mig att det knappt var sant!

Lite kort om vad den handlar om. Huvudpersonen Joe är med om en flygballong-olycka där en annan man omkommer. Han blir omskakad av händelsen, men det som skakar upp honom ännu mer är när han börjar bli förföljd av en ung man vid namn Perry. Perry påstår att han älskar Joe och att de är ödesbestämda att vara tillsammans, men Perry tar det lite för långt, och redan från början är det stalking - och inte kärlek.

Perry är djupt religiös och menar att Gud ville att de skulle vara tillsammans, men Joe är rädd och försöker fly honom, medveten om att Perry troligtvis kommer bli aggressiv om det går för långt...


Ja, det är väl ungefär vad boken handlar om, utan att avslöja för mycket...

Under de första 30-40 sidorna hade jag svårt att hålla mig vid medvetande. Början handlar mycket om olyckan och de beskriver ingående nog för att jag - med min vulnerafobi - börjar tappa medvetande. Jag var tvungen att hoppa över delar av början, men jag tror att jag hängde med rätt bra iaf.

När jag väl kom förbi dessa svåra äcklande sidor så kastades man rätt in i "stalker"-delen. Den skrämde mig. Rätt rejält. Jag vet inte, det kanske är för att jag själv har haft stalkers som jag blev så illa berörd och skrämd, för sanningen att säga, när man bortsåg från att Joe blev skrämd av Perrys beteende så var berättelsen inte helt olik de flesta Shounen-Ai-serier som jag kan komma på på rak arm!

Efter en sisådär 100-150 sidor in i boken så får man börja höra saker ur Perrys perspektiv och då skiftade allt. Plöstligt förstod man och allt var logiskt och härifrån framåt var den nästan precis som vilken annan Boys Love-bok som helst - gullig!

Och på så sätt lyckas man äcklas, älska och hata en och samma bok! Det är minsann något som fascinerar mig! 9/10

Enjoy!


Jag kommer nog skriva något kort om alla böcker jag läser, förhoppningsvis så kanske någon kan få ett tips på en bra bok som de vill läsa, och i annat fall så kommer jag i alla fall lyckas äntligen hålla koll på vilka böcker jag läst/inte läst 8D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0