Rant nr. 20 - engelskalektioner...

Har jag berättat om min engelskalärare på gymnasiet? Han var intressant.

Till exempel spenderade vi i en gång en hel lektion med att disskutera olika tortyrmetoder...

Vi fick alltid 25 glosor ur boken att öva på till veckan efter, men när han skulle förhöra oss frågade han om kanske 2 eller 3 av orden ur boken. Resten var saker som han tog ur luften. Saker som

"Vad heter vägg, tak?"*(1) "Nämn fem träd på engelska, tio pjäser av Shakespeare"*(2) "tavlan som hänger längst bak i rummet, vem har gjort den och vad heter den, vem föreställer statyn där borta?"*(3) "Säg de tio första decimalerna i pi, och vad NASDAQ står för"*(4) etc. etc.

Det är några av de mest intressanta frågor jag någonsin behövt svara på. Ingen i klassen fick någonsin 25/25 rätt. Men Sara och jag var nära en gång! 24/25!

I alla fall.. Det här citat kommer från en av de där läxförhören.

Läraren
Vad hette mannen som dog år 45 före Kristus?*(5)

Tjej i klassen
 Var det Jesus?

Läraren
 År 45 före Kristus?

Tjejen
Men han återuppstod ju!

Enjoy!


*(1)
Vägg: Wall
Innertak: Ceiling
Yttertak: Roof

*(2)
Birch
Juniper Tree (okej, en buske om vi ska vara noggranna, men nu är vi ju inte det så... : P)
Oak
Maple
Spruce

All's Well that Ends Well
Romeo and Juliet
Twelfth Night
As you Like it
Hamlet
Julius Ceasar
The Taming of a Shrew
Three Merry Wives of Windsor
The Merchant of Venice
Othello

*(3)

namnet på tavlan är Guernica, den är gjord av Picasso.

Statyn föreställde Aristotoles (är jag rätt säker på : P)

*(4)
3,1415926535

National Association of Securities Dealer's Automated Quotation

*(5) Mannen i fråga var Ceasar

Kommentarer
Postat av: Maja

HAHA xD intelligent tjej..

2009-05-30 @ 15:13:23
URL: http://hypocrite.blogg.se/
Postat av: ica

mm, väldigt : )

2009-06-01 @ 12:59:36
URL: http://iiandyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0