Rant nr. 14 - Klavar, House, Ammo och frågor!

Hej allihop, hoppas ni mår bra!

Jag skulle vilja veta vad ni tycker om en sak. Det är såhär, va, att blogg.se har ett riiiktigt dåligt system för att svara på kommentarer etc. etc. så när ni skriver här har jag ingen aning om var jag borde svara. Vad tycker ni?

  • Ska jag svara på min egen sida? (isf. måste ni fortsätta gå in och kolla om det uppdaterats...)
  • Ska jag svara på bilddagboken?
  • Ska jag svara på era respektive bloggar?
  • Eller ska jag svara någonannanstans? MSN is not an option : P
Nä, men seriöst. Säg hur jag ska göra så gör jag det!

Just det! Jag hade lite andra grejer jag vill säga också! Jag hade en diskussion med Ammo på telefon innan! Vi diskuterade hur jag vill lära mig fiol och hur Ammo vill börja spela cello igen.
Så nämnde Ammo klavar. Jag kan väl g-klaven, men inget mer. Tch, logiskt, eftersom de instrument jag någonsin spelat alla går efter g-klav. I alla fall, cello går tydligen efter en annan klav, varken Ammo eller jag kom på vad den hette just då. Ammo skulle förklara den för mig och det gick på följande vis:

"Ett sträck, en fjång och två prickar" XD (Btw, stavas fjång med å eller o?)


I alla fall, klaven i fråga ser ut såhär:

sträcket som Ammo nämnde var förmodligen ett helt vanligt takt-sträck. Lätt att blanda ihop, speciellt om man inte hållit på med musik på länge! (alltså, jag skriver sträck som streck om och om igen! Är det något fel på mig? Stavar jag helt fel? Jag kanske är på väg att bli galen... Det skulle göra många ledsna. Hoppas jag...)

Andra smarta saker som kläcktes under Ammos och mitt intressanta telefonsamtal var t.ex. "långsiktiga moln" (ja, jag åsyftade "mål") och "Vi House" (Vi hörs!)*(1)

På tal om House så har jag tittat på House halva eftermiddagen, när jag inte övningskörde. Säsong 5. Så~~~bra! Versionen har rätt dåliga subs - och med dåliga menar jag dåliga, as in dåliga! Det är .srt-subs, som är skrivna på dålig svenska och det dyker upp ungefär en mening var femte minut. det är tur att man inte suger på engelska!


Jag ska titta på ett avsnitt till så fort jag skrivit klart det här inlägget. Hoppas mitt te inte hinner kallna innan bara. Oh, just det! Jag köpte Chai-Latte té till mamma eftersom det enda té hon hade hemma var påsté! (Ja, jag stavar "te" som "té" för att det ser lite mindre förvirrande ut då!) Men grejen var den att jag är så van vid mitt Chai-té hemma, som ska vara hälften té, häften mjölk att jag hällde i hälften mjölk i det här teét också. Men see, det var ju redan ett Latte-té, så det smakade mer som Silver-té... Yucky!

Hey, jag funderade över en annan sak! Om det är okej med er, så tänkte jag, ni som har en egen blogg, skulle jag kunna länka till era bloggar från min sida? Som ni ser så länkar jag till en massa nödvändiga/onödiga platser redan, men jag tänker att det är lite praktiskt.

Såå, kommer ni ihåg vad det var ni skulle göra? Kommentera och säg vad ni tycker på de här två punkterna (främst):
  • Får jag länka till era bloggar från min?
  • Var ska jag svara på era kommentarer?
Så! Det var nog allt(!) jag ville säga idag! Gå och sov nu, och glöm bort att jag snackar så mycket skit! Men n älskar mig ändå, right~~? : P

Enjoy!


*(1) Alltså, den här kommentaren får mig att tänka på gången när jag ringde hem till Ammo och Ammos bror svarade. Så kom Ammo till luren och sa:
"Det var Fredrik som öppnade dörren"
Först fattade jag ingenting, men när polletten trillade ner så hade man svårt att hålla sig från asgarv!

Love ya all!

Kommentarer
Postat av: Tass

Klart du får länka bloggen, dock så är min på Engelska, men, aja.. : ) Det spelar inte så jättestor roll vart du svarar för min del, men dom ställen där jag kollar mest är väl min blogg, bdb, telefonen, och mailen.



Säg till om/när du länkar, så fixar jag en tillbakalänk också : )



Kram och mys på dig! Nu ska jag baka scones och koka té~ :3



PS. Har för mig att det där ska vara F klav

2009-05-25 @ 11:48:05
URL: http://nullstorm.r00t.la
Postat av: ica

Mm, det är lite synd att man inte kan koppla mail till bloggen. Isf hade man kunnat svara där.



Aah : ) Jag fixar det ikväll då! : )



Ååh, vad nice! Jag ska ut och gå i värmeböljan XD



Yes! Det är det XD vi kom på det till slut, men shit, vad sega vi var XD (Ammo kom på)

2009-05-25 @ 12:17:25
URL: http://iiandyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0