Rant nr. 12 - Ida, fiol och Harry Potter <3

Omigod, I did it again!

Jag gick hem från Ida med hörlurarna i öronen men utan att spela musik! Fett onödigt med andra ord...

Nu har jag precis kommit hem från Ida. Fett kul att träffa henne och Emelie igår, vi gick på stan, grabbed a bite to eat och jag köpte ny välbehövlig foundation...

Sen stack Ida och jag hem till Ida och spelade fiol. Jag måste säga att det gick rätt nice ändå! Jag hade trott att det skulle vara ännu svårare, men Ida lärde mig några låtar på gehör och sen gav hon mig noterna till en av dem och en massa andra noter. Så jag studerade dem och lyckades  lista ut var på fiolen tonerna sitter! Det var väl inte så jäkla komplicerat! Så om jag bara får låna en fiol nu så tror jag att jag kommer kunna lära mig rätt så bra på egen hand! Det kommer nog gå lättare när jag kan spela låtar som jag faktiskt vet hur de låter! Och min "irish jig" som jag älskar att spela på klarinett för att det är en så underbar melodi är så himla svår för att det egentligen är en fiollåt! Det finns inga andningspauser, så man kvävs när man spelar den på klarinetten, men nu ska det väl gå att spela den på fiol!

Det är en great låt, kolla upp den på Spotify! "The Irish Washerwoman" brukar den heta!

hehe, do I make sense at all?

I alla fall, sen stack Ida och jag ner till ICA och handlade mat for a worth of ~400 spänn... Filmkväll FTW!

Emelie kom, vi satte igång Harry Potter och fången från Azkaban,

Emelie gick, filmen tog slut och Ida och jag satte oss för att skriva fanfiction! Resultatet hamnade på fanfiction.net, om det är någon som, mot förmodan, skulle vilja läsa, skriv och be om länken;  den var lite för "våldsam" för att läggas upp här... *^o^*

Efter mycket om och men så lyckades vi somna och när vi vaknade möttes vi av insikten att över hälften av maten var ouppäten. Jag stack hem i alla fall, ska se om jag kan lyckas med att tvinga Ida ge mig hälften av Brieosten <3

Nu sitter jag i alla fall här, mamma och Oscar ska iväg och paddla kanot, kul, jag trodde de  skulle vara iväg innan jag kom hem. Jag skulle gärna följa med, men jag ska duscha och sen händer veckans höjdpunkt! Jag ska ta med klarinetten och springa upp till pappa och så ska vi spela några duetter! <3<3<3

Såååå.... jag ska börja förbereda! Ha det så bra, puss på er alla och
Enjoy!



Kommentarer
Postat av: Maja

yay :D let me know vad du tyckte om det sen! :)

2009-05-24 @ 11:40:21
URL: http://hypocrite.blogg.se/
Postat av: ica

ska bli! : )

2009-05-24 @ 15:58:02
URL: http://iiandyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0