Rant nr. 48 -Extrem bitterhet...

Oh, hey guys! You know what sucks? Apart from your mother

Jag har börjar skriva en fanfic på serien Inuyasha. Vet ni inte vad Inuyasha är så är det för att ni sovit under en sten i en halv evighet eller så är det bara för att ni inte bryr in om manga/anime/japan. I alla fall min fanfic kan ni hitta här:

The Passing of Time

Och grejen är då. Det är helt omöjligt att få reviews och favvs! (jag vet att jag inte är rätt person att säga det här, jag är också dålig på att kommentera, men jag gör mitt bästa... men jag vet att det finns folk därute på internet som kommenterar som om världen skulle gå under om de slutade för ett ögonblick...)

Så jag svepte runt lite för fanfiction.net då, för att försöka förstå hur detta kan komma sig och jag möttes av *POW* extrem bitterhet!


Man, jag vet att det inte syns!

I alla fall! På bilden ovan "ses" min fic överst och random superkommenterad fic under! Så grejen är den! Att min fic är 4 kapitel lång, 4000 ord lång och har 3 kommentarer.

Ficen under min är 4 kapitel lång, 40 000 ord lång och har 31 kommentarer! Jag, menar, shit, vem orkar ens läsa 40 000 ord!? För skojs skull?

Och vad som är än värre? Den 40 000-ordiga ficen's summary: "COMPLETE Rin is a transfer to Juban High. Sesshoumaru is a student there who is strongly attracted to her. But when they get together, the law has a few things to say"

(Duh, I just noticed the COMPLETE-sign, vilken förklarar varför ficen har så många kommentarer. People generally like to read completed stories as not to be let down...) Men det är fortfarande helt sjukt. Vem vill läsa något sådant? Totally AU!

Iaf,Blah! Let's move on!


Sen hittade jag den här!

13 kapitel, 8000 ord och 59 kommentarer. Okej så till att börja med. Summaryn sög till och med mer än den förra och det faktum att det är 8000 ord utspritt på 13 kapitel? Det blir ca. 600 ord/kapitel. problemet?



1. När jag öppnar den visar den sig vara en songfic på en evanescence-låt! (ja, jag kan stava till evanescence bara för att jag har varit ett fan)

2. Det är en goddamn songfic på en evanescence-låt.

3. Ungefär 300 (varning, detta är en grov överdrift) av de där nämnda 600 orden består av kommentarer som "såhär kommer ficen sluta" och "TaNk JoU XxXsExYzXxX, fOr sEyIng mAi ficz iz the best that..." -oh, well you get the point!

4. Handlingen är crappy!

5. Det är en goddammit songfic på en evanescence-låt!

So, yeah... Det var några av problemen som jag har med fanfiction. Nu ska jag gå och - om mina datorer+all annan elektronik slutat fucka upp sig! - föra över how-to okonomiyaki-bilderna till min dator så jag kan visa dem för er!

Älskar er alla och
Enjoy!
ica vinitoria charlotta


Kommentarer
Postat av: Fiffi

Det handlar nog mycket om tur. Jag har lagt upp en fanfic i mitt liv. Det var hysteriskt länge sen och den är 500 ord lång och sjukt kass och den fick 10 kommentarer direkt, sen kom en kommentar mitt i allt när jag nästan glömt den helt. Sjukt dålig.. men ja, ibland har man väl tur

2009-08-20 @ 22:38:08
Postat av: ica

Oj, den får du länka till! :)



Men, ja, det stämmer nog, för en annan fic jag har uppe är också sådär rätt kort och bara ett kapitel och så... Men ja, jag får hoppas att turen vänder!

2009-08-22 @ 00:56:53
URL: http://iiandyr.blogg.se/
Postat av: Tass

kramar lite på Usch, ja, vissa web-communities är ju lite som dom är. : / Tyvärr hjälper det nog inte att reklama den på min blogg då jag har så få läsare.. xD



Just ja! Jag filurade lite på det dära med att hitta nya kommentarer, tror jag löste problemet, läs mer i senaste inlägget på bloggen~ o ho ho ho hoo

2009-08-22 @ 15:50:25
URL: http://nullstorm.r00t.la

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0